W sklepach spożywczych część produktów, głównie tych znajdujących się na półkach, jest zapakowana fabrycznie. Inne dostępne są „luzem”, więc zainteresowani klienci korzystają z foliowych woreczków lub torebek papierowych. Zakupy są higieniczne i wygodne dzięki opakowaniom jednorazowym, które są bardzo różnorodne, często umożliwiają tymczasowe zamknięcie, a po spożyciu produktu w wielu przypadkach mogą być recyklingowane.
Rodzaje opakowań jednorazowych
Najszybszym sposobem na zapoznanie się z różnorodnością opakowań jest sięgnięcie po coś z oferty odpowiedniej hurtowni. Hurtownia opakowań jednorazowych umożliwia potencjalnym klientom przejrzenie katalogów, chętnie dzieli się adresem strony internetowej lub też zaprasza do swojej siedziby. Oczywiście ilość dostępnych rozwiązań zależy od tego, jak dobrze zaopatrzona jest hurtownia, ale przeważnie jest w czym wybierać. Hurtownia opakowań jednorazowych może też na bieżąco zwiększać ilość asortymentu, na przykład po analizie potrzeb potencjalnych klientów.
Sposób wykorzystania
Przeważnie opakowania jednorazowe, zgodnie z nazwą i przeznaczeniem, służą do zabezpieczania produktu przed użyciem go przez klienta. Dlatego są tak powszechne w przemyśle spożywczym – jednorazowe są wszystkie opakowania słodyczy, wędlin, nabiału itd. Po zakupie produkt pozbawia się opakowania, które najczęściej po tym jest wyrzucane. Trwalszym rodzajem takich opakowań są pudełka, które wykorzystywane są do przechowywania produktów kruchych, płynnych bądź sypkich – niekiedy bywają przydatne klientowi w określonych celach.
Estetyczne czy niekoniecznie?
W większości hurtowni opakowań jednorazowych klient może doprecyzować, jak mają wyglądać poszczególne interesujące go pozycje z asortymentu. Dotyczy to zwłaszcza klientów będących producentami żywności. Dzięki estetyce, jaką powinny charakteryzować się opakowania jednorazowe, taki klient wyposaża swój sklep bądź inny punkt w przyciągające uwagę produkty. Przypadkowy wybór opakowań jednorazowych mija się z celem. Najczęściej decyzja podejmowana jest w oparciu o stosunek cena/jakość, jednak z uwagi na to, że przy zakupie tzw. ilości hurtowych cena za sztukę i tak jest niska, klienci wyjątkowo dbają o walory estetyczne. To jeden z aspektów bezpośrednio wpływających na zainteresowanie kupujących danym produktem – są to przeważnie wzrokowcy, więc za pomocą wyglądu opakowania można zachęcić ich do kupna.